رفتارهای غیرحقوقی مردم شکایت زیادی را برای دستگاه قضایی ایجاد کرده است

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت متأسفانه رفتارهای غیر حقوقی مردم همیشه مشکلاتی را برای دستگاه قضایی به همراه داشته است

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: متأسفانه رفتارهای غیر حقوقی مردم همیشه مشکلاتی را برای دستگاه قضایی به همراه داشته است.

نجم‌الدین انجم شعاع معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با عوامل سریال «برابر اصل» اظهار داشت: بسیار خوب است که این هماهنگی بین کانون سردفتران، معاونت فرهنگی قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با رسانه ملی جهت تبیین جایگاه دفاتر اسناد رسمی صورت گرفته است.

وی افزود: ما همیشه با رفتارهای غیر حقوقی و ثبت نشده مردم شاهد مشکلاتی برای دستگاه قضایی بوده‌ایم

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: متأسفانه مردم اقبالی به سند رسمی ندارند یا از اهمیت آن کمتر اطلاع دارند بنابراین باید در این زمینه اطلاع رسانی مناسبی صورت گیرد.

انجم شعاع با تأکید بر اینکه نقش خواص در این موضوعات بسیار پراهمیت است، گفت: مشکل اصلی اینجاست که وقتی قانون داریم و انتقال اسناد باید در دفاتر اسناد رسمی باشد یک قانونگذار اعلام می‌کند که اسناد غیر ثبت شده هم می‌تواند مبنای ادعاها قرار بگیرد و متأسفانه ما تبعات این حکم قانونی را دو دهه است که داریم تحمل می‌کنیم.

وی تأکید کرد: نقل و انتقال خودرو مطابق قانون باید در دفاتر اسناد رسمی صورت بگیرد اما خواص خلاف این موضوع را بخشنامه می‌کنند.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پایان خاطر نشان کرد: ما باید آثار سند رسمی خطرات عدم استفاده از سند رسمی را به مردم گوشزد کنیم.

منبع : خبرگزاری فارس