چگونگی استفاده از دستبندهای الکترونیک و مناطق رفت و آمد رندانیان

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت دستبندهای الکترونیک مجهز به سرورهای امنیتی‌ هستند تا محدوده تردد زندانیان مشخص شود

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: دستبندهای الکترونیک مجهز به سرورهای امنیتی‌ هستند تا محدوده تردد زندانیان مشخص شود.

"غلامحسین اسماعیلی"، در مورد آخرین وضعیت دسترسی به دستبندهای الکترونیک، اظهار داشت: محموله دستبند و پابندهای الکترونیک وارد کشور شده و هم‌اکنون در گمرک نگهداری می‌شود که طی روزهای آینده برای اجرای طرح مراقبت الکترونیک در اختیار سازمان زندان‌ها قرار می‌گیرد.
 
وی در تشریح روند استفاده از این دستبندها گفت: ضرورتی ندارد همه زندانیان در فضای بسته زندان نگهداری شوند، بلکه در مورد برخی از مجرمان با استفاده از این دستبندها بیرون از محیط زندان کنترل اعمال خواهد شد.
 
اسماعیلی تصریح کرد: دستبندهای الکترونیک دارای سرورهای امنیتی‌ هستند و هر زندانی از یک سرور امنیتی ویژه و محدوده تردد برخوردار است که این محدوده‌ها به عنوان مناطق ممنوعه تعریف می‌شود.
 
گفتنی است؛  در این طرح، با استفاده از GPS نصب شده بر روی این نوع دست‌بندهای الکترونیکی می‌توان در هر لحظه موقعیت محکوم‌علیه را در هر کجای کشور کنترل کرد و با بهره‌گیری از آن می‌توان مانع فرار زندانی از مرزهای کشور شد. همچنین با استفاده از این دست‌بند فرصت بزه‌کاری از مجرمین در زمان مرخصی از زندان گرفته می‌شود و طبیعتاٌ می‌تواند از تکرار جرم توسط مجرمین جلوگیری کند.
 

منبع : باشگاه خبرنگاران