غیرت ضابطین قضایی به وظایف خود در قانون حقوق شهروندی عمل نکرده اند

یک وکیل دادگستری گفت قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی، قانون پیشرفته و مدونی است، اما مشکل اساسی در مورد این قانون، عدم اجرای آن در جامعه است

یک وکیل دادگستری گفت: قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی، قانون پیشرفته و مدونی است، اما مشکل اساسی در مورد این قانون، عدم اجرای آن در جامعه است.

فریده غیرت با بیان این مطلب، اظهار کرد: زمانی که قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی تصویب شد، همگان خرسند بودند که با تصویب این قانون، حقوق شهروندی رعایت می‌شود.

وی ادامه داد: ولی نسبت به بخشی از این قانون که مربوط به مسوولیت ضابطین قضایی است، ایراداتی مطرح است و متاسفانه ضابطین قوه قضاییه به وظایف خود در اجرای این قانون عمل نکرده‌اند.

این حقوقدان با بیان این‌که «اشکال اساسی در مورد قوانین، نداشتن قانون نیست بلکه مشکل اصلی عدم اجرای قوانین است» خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه یکی از حقوقی‌ترین قوانین دنیا،‌ قانون اساسی است و اجرای این قانون در جامعه بسیار مهم است. در حقیقت ضابطین قوه قضاییه باید مکلف به اجرای قوانین از جمله قانون حفظ حقوق شهروندی باشند.

وی تاکید کرد: مشکل اساسی قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی، عدم اجرای آن از سوی مسوولان و ضابطین دستگاه قضا در جامعه است؛ بنابراین باید تدبیری اندیشیده شود تا قانون حفظ حقوق شهروندی در جامعه اجرا شود.

منبع : ایسنا