نجام آزمایش‌ها در کمترین زمان از اولویت های پزشکی قانونی

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه این سازمان با استفاده از آخرین فناوری ‌ها در پی کشف حقیقت است، گفت توجه به نیازهای اساسی مراجعین پزشکی قانونی و انجام آزمایش‌ها در کمترین زمان ممکن و نیز دقت هر چه بیشتر در پاسخگویی به پرونده ها از مهم ترین اولویت های پزشکی قانونی است

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه این سازمان با استفاده از آخرین فناوری ‌ها در پی کشف حقیقت است، گفت: توجه به نیازهای اساسی مراجعین پزشکی قانونی و  انجام آزمایش‌ها در کمترین زمان ممکن و نیز دقت هر چه بیشتر در پاسخگویی به پرونده ها از مهم ترین اولویت های پزشکی قانونی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر امیر حسین مهدوی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد که صبح امروز با حضور مسئولان سازمان و مقامات استانی برگزار شد، افزود: استفاده از دستگاه‌های مدرن و به روز در آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی با هدف انجام آزمایش‌های آسیب شناسی، ژنتیک، سم شناسی و مصرف مواد مخدر در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: پزشکی قانونی با استفاده از دستگاه های پیشرفته سم شناسی ژنیتک آنالایزر، UHPLC، HPLC و SPE نسبت به شناسایی، تعیین مقدار و خالص سازی مواد در انواع نمونه های ارسالی به آزمایشگاه های سازمان برای کشف جرم اقدام می‌کند.

دکتر مهدوی با اشاره به اینکه پزشکی قانونی عزمی راسخ در حمایت از مدیران خود در کشور و برنامه‌های آنان دارد، گفت: از هر برنامه و طرحی برای موفقیت و پیشبرد اهداف این سازمان در استان ها حمایت خواهد شد.

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان با اشاره به قابلیت های استان یزد، ادامه داد: استان یزد از نظر پزشکی در کشور نمونه است و با توجه به وجود مدیریت صحیح در این استان، پزشکی قانونی استان نیز می تواند با به کار گیری پزشکان مجرب و نیروی انسانی فنی و متخصص، به یکی از قطب های پزشکی قانونی در کل کشور تبدیل شود.

دکتر مهدوی در ادامه با معرفی مدیرکل جدید استان و اشاره به شرایط علمی و تخصص وی، ابراز امیدواری کرد که با همدلی و همراهی دستگاه های قضایی و اجرایی استان و همکاری با اداره کل پزشکی قانونی استان، شاهد پیشرفت هر چه بیشتر این اداره کل باشیم.

وی در ادامه با اشاره به کمبود نیروی انسانی در پزشکی قانونی افزود: مجوزهای لازم برای استخدام و جذب نیروی فنی دریافت شده و چارت تشکیلاتی جدید سازمان نیز به تصویب رسیده است که امیدواریم با توسعه نیروی انسانی و بهره‌گیری از تجهیزات موجود، پروژه آزمایشگاه تخصصی پزشکی قانونی یزد در آینده نزدیک راه اندازی شود تا از ارسال نمونه های این استان به سایر استان ها جلوگیری به عمل آید.

وی در پایان با قدردانی از خدمات و تلاش های دکتر بیانی مدیرکل سابق پزشکی قانونی یزد برای دکتر کارگر مدیرکل جدید استان آرزوی موفقیت کرد.

سنت پیامبر(ص)، سرلوحه کار مدیران باشد

رییس کل دادگستری استان نیز در این مراسم با تبریک هفته دولت و ذکر آیه لقد کان لکم فی رسول ا... اسوه حسنه، گفت: این آیه از جمله آیاتی است که باید سرلوحه کار مدیران کشور باشد، زیرا  پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) دشواری‌های فراوانی را در به ثمر رساندن و رسالت خویش متحمل شدند و بنابراین اگر می خواهیم در مدیریت کشور موفق باشیم، باید  بر اساس سنت پیامبر و فرمایشات آن حضرت عمل کنیم.

وی در ادامه با قدردانی خدمات مدیرکل سابق پزشکی قانونی یزد و آروزی موفقیت برای وی از تمامی کارکنان خدوم پزشکی قانونی استان به دلیل زحمات و تلاش های قابل توجه آنان تقدیر کرد.

 حیدری ابراز امیدواری کرد: با همکاری کارکنان پزشکی قانونی یزد و مدیریت دکتر کارگر مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان، شاهد توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر فعالیت های و خدمات پزشکی قانونی استان باشیم.

وی با اشاره به همکاری دستگاه های قضایی استان، بر آمادگی شورای قضایی استان در هر گونه همکاری با پزشکی قانونی یزد تأکید کرد.

سرعت، دقت و نبود حاشیه از شاخصه های فعالیت پزشکی قانونی استان است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد نیز در این مراسم با اشاره به حساسیت و سختی کار پزشکی قانونی، سرعت، دقت و نبود هرگونه حاشیه در ارائه خدمات و فعالیت های این اداره کل را از جمله شاخصه های پزشکی قانونی برشمرد.

دشتی مهم ترین نیازهای استان را توسعه نیروی انسانی، پروژه های عمرانی و تجهیزات دانست و افزود: اداره کل پزشکی قانونی به دلیل داشتن نیروهای متعهد و متخصص دارای پتانسیل مناسبی برای ارتقاء جایگاه سازمانی است تا به دنبال آن بتواند خدمات بهتر و موثرتری را به مردم شریف استان ارائه کند.

وی همچنین با گرامیداشت هفته دولت ویاد شهیدان رجایی و باهنر از خدمات و تلاش های مدیرکل سابق استان تقدیر و برای مدیرکل جدید آرزوی توفیق کرد.

جلوگیری از اطاله دادرسی مهم ترین اولویت

مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان یزد نیز در این مراسم جلوگیری از اطاله دادرسی که مورد تاکید رییس محترم قوه قضائیه است، افزایش سرعت و دقت، حفظ سلامت کار و جلوگیری از هرگونه جعل و سوء استفاده را از مهم ترین برنامه های خود برشمرد و گفت: باید به نحوی عمل کنیم که حداقل هزینه بر مردم و نظام تحمیل شود.

دکتر کارگر با تأکید بر لزوم اتمام پروژ ه های نیمه کاره استان در اسرع وقت از تمامی دستگاه های قضایی و اجرایی استان خواست نهایت همکاری را در خصوص توسعه وپیشرفت پزشکی قانون داشته باشند.

در این مراسم دکتر بیانی مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان گزارشی از فعالیت های انجام شده در حوزه های فنی و تخصصی اداره کل و نیز فعالیت عمرانی آن در زمان تصدی خود ارائه کرد.

منبع : سازمان پزشکی قانونی کشور