دولت قانون‌مدار سازمان بازرسی را به سوی اقدامات بزرگ‌تر سوق می‌دهد

قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت دولت قانون‌مدار سازمان بازرسی را به سمت اقدامات بزرگ‌تر جهت می‌دهد و خوشحالیم که دولت تدبیر و امید آقایان پورمحمدی و رحمانی‌فضلی را که در امور نظارتی صاحب‌نظر هستند، در این دولت قرار داده است

قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: دولت قانون‌مدار سازمان بازرسی را به سمت اقدامات بزرگ‌تر جهت می‌دهد و خوشحالیم که دولت تدبیر و امید آقایان پورمحمدی و رحمانی‌فضلی را که در امور نظارتی صاحب‌نظر هستند، در این دولت قرار داده است.

ولی‌الله خبره طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان بازرسی کل کشور، اظهار کرد: حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی مردی است که تمام زندگی خود را در مدت پنج سالی که در سازمان بازرسی کل کشور بودند، وقف سازمان و مدیریت این سازمان کردند که عموم دوستان شاهد فعالیت‌های ایشان هستند.وی ادامه داد: با توجه به تجربه ارزنده‌ای که قاضی سراج در مقام قضا داشتند، امیدواریم بتوانند در این پست خطیر و حساس توفیق لازم را کسب کنند.

خبره خاطرنشان کرد: ‌در سال 73 در ساختمانی که نیمی از آن استیجاری بود سازمان بازرسی کار خود را آغاز کرد و توانست به اهدافی که برای خود مقرر کرده بود برسد و جای خود را باز کند. همچنین قدردان زحمات آقایان محقق‌داماد، رییسی و نیازی مدیران سابق سازمان بازرسی کل کشور هستیم.قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: زحمات تمامی این دوستان به نتیجه رسیده و امیدواریم به این راهی که الان رسیده‌ایم با مدیریت و رهبری قاضی سراج ادامه دهیم و برای ایشان آرزوی توفیق بیشتر از خداوند را مسالت داریم.

وی افزود: اولین هدف سازمان بازرسی این بود که مردم دسترسی آسان به واحدها و سازمان بازرسی کل کشور را برای حفظ حقوق شهروندی خود داشته باشند. همچنین ما در 31 استان بهترین نیروها را جذب کردیم که تمامی آن‌ها با علاقه به کار خود می‌پردازند و این موضوع به جامعه، امنیت می‌دهد.خبره تصریح کرد: مدیریت مناسب می‌تواند کارهای بزرگی را انجام دهد که این یعنی ایجاد فضایی بیشتر برای فعالیت سازمان بازرسی کل کشور. ما به طور متوسط در سال 200 و اندی گزارش هشداردهنده تهیه و به مسئولان مربوطه ارائه کرده‌ایم.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به آغاز به کا دولت تدبیر و امید، گفت: خوشحالیم که دولت تدبیر و امید دو نفر از کسانی را که صاحب‌نظر در امور نظارتی هستند، در این دولت قرار داده است. دولت قانون‌مدار کار سازمان بازرسی را به سمت کارهای بزرگ‌تر جهت می‌دهد.همچنین خوشحالیم که رییس‌ دولت خود حقوق خوانده و قانون‌مدار خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: گاهی اوقات بازرسان ما را در حین بازرسی تهدید کرده‌اند، اما دوستان ما با شرافت به کار خود ادامه داده‌اند؛ بنابراین می‌توان گفت سازمان بازرسی کل کشور یکی از پاک‌ترین سازمان‌های کشور است و وقتی می‌گوییم قانون‌گراست، به این دلیل است که خود سازمان همیشه ملتزم به قانون بوده است.

خبره در پایان گفت: زمانی که سازمان مدیریت منحل شد یک هفته بعد گزارشی را ارائه کردیم که این کار خلاف است و اکنون بعد از گذشت هفت سال آن‌ها به این نتیجه رسیدند که بله کار، کار غیرقانونی بوده است.

منبع : ایسنا