• شماره تماس

    03131315074

  • آدرس

    اصفهان خیابان چهارباغ بالا چهارراه نظر نبش کوچه داریوش (کوچه شماره 9) ساختمان دامون واحد 3 طبقه اول

مشاهده کلیه سوالات مرتبط با مشاوره حقوقی با وکیل با کد رهگیری 35094504


سوال

با سلام من یک استاد دانشگاه هستم و از زمانی که پدر و مادر همسرم فوت نموده اند بعلت دخالت های برادر های همسرم در زندگی ما با همسرم اختلاف پیدا کرده ام. اگر چه در زمان ازدواج همسرم رعایت مسایل شرعی را مینمود ولی اکنون نماز نمی خواند – تمکین نمیکند– بدون اجازه صبح از منزل خارج میشود و عصر برمیگردد و وقتی از او سوال میکنم شروع به فحاشی میکند و در تربیت فرزندان مانع میشود. او علیرغم عدم علاقه به ادامه زندگی با این خیال که نیمی از اموال من را تصاحب نماید حاضر به درخواست طلاق نیست.. دو پسر دارم که پسر دوم من 25 سال دارد و دارای اضطراب شدید است بدون نظر پزشک دارو مصرف میکند و کاملا به خود درمانی عادت کرده است و وقتی به این کارش اعتراض میکنم همسرم شروع به حمایت از او میکند. پسرم نیز به باج گیری عادت کرده است و هر وقت به درخواست باج او جواب مثبت ندهم نامه هایی مینویسد و برای همکارانم ارسال میکند و اخیرا که من در مقابلش مقاومت کردم دو نفری (همسرم و پسرم ) من را مورد ضرب و شتم قرار دادند. پسرم حاضر نیست فقط با مجوز روان پزشک دارو مصرف کند و یا بهمراه من پیش روان پزشک برود. من همه نوع نیاز های آنها را تامین میکنم ولی باز هم دونفری از من باج میگیرند بطوری که تصمیم گرفته ام جدا از آنها زندگی کنم. اکنون چند سوال از شما دارم. 1- اول این که با توجه به عدم تمکین همسرم آیا من موظف به پرداخت هزینه های او هستم یا نه؟ اگر آری ، چقدر؟ 2- پسرم اگر چه دانشجو است ولی بعلت این که رعایت دستورات پزشکان را نمیکند و بعلت دخالت های همسرم و گمراه کردنهای او ، بیماری اش ادامه دارد و پیشرفت تحصیلی نیز ندارد. آیا من موظف به تامین هزینه های او هستم؟ چقدر و تا کی؟ لطفا بفرمایید چگونه رفتار کنم که این جدا زندگی کردن عواقب سویی برای من نداشته باشد.

پاسخ

پاسخ سوال اول :خیر نفقه به ایشان تعلق نمی گیرد به شرط اثبات عدم تمکین ایشان پاسخ سوال دوم ...

مشاهده پاسخ کامل


سوال

با سلام و احترام سوالم در زمینه شرکت های تعاونیه؛ هفت سال پیش یک شرکت تعاونی با اهداف خاصی راه اندازی کردیم بعد از یکسال از طرف تامین اجتماعی نامه ای برای بیمه کردن نیروی کار برامون اومد که اسم چند تا از دوستام توش نوشته شده بود که باید بیمشون کنیم. کسانی که اسماشون تولیست بود شهادت نامه ای نوشتند که اونجا کار نمیکنند و بازرس بیمه اشتباه کرده و ما این شهادت نامه ها و مدارک رو به دفتر مرکزی بیمه بردیم اما فایده نداشت خلاصه چند سال گذشت و در طول این مدت ما شرکت رو منحل کردیم و الان حدود دو سال از منحل شدن شرکت میگذره اما هنوزم داره اخطارها میاد و مبلغش هر روز جریمه میخوره با این مقدمه طولانی دو سال از خدمتتون داشتم؛ -با توجه به شهادت کسایی که اسمشون تو نفرات بیمه شده اومده آیا باز هم تامین اجتماعی حق اخذ هزینه رو داره؟ -با توجه به اینکه شرکت منحل شده در نهایت این هزینه چگونه اخذ خواهد شد؟آیا از حق السهم افراد در شرکت اخذ میشه یا اموال شخصیشون و آیا از همه اعضا به یه اندازه اخذ میشه؟

پاسخ

بایستی بعرض برسد بیمه برای افراد شاغل از طرف شرکت منوط به پرداخت حق بیمه میباشد و در صورت تاخیر در تادیه ...

مشاهده پاسخ کامل


سوال

با سلام و خسته نباشید با دختری آشنا شده بودم و مدتی بود داشتیم به ازدواج فکر میکردیم. قصد داشتم در آینده ای نه چندان دور و مشخص شدن وضعیتم خانواده را در جریان بگزارم و او را نامزد کنم. چون از یک عشق واقعی و پاک بهره مند شده بودیم وقتی ایشان را سوار ماشینم کردم تا اورا به محل قرار با دوستش برسانم ماموران پلیس جلوی ما را گرفتند. دوستم به ماموران گفت که من برادرایشونم و من گفتم که نامزدشم. بدتر از همه برخورد با دختر و نگاه هرزه ی سرباز وطیفه ی همراهشان بود که منو غیرتی کرد و باعث شد که تذکر بدم و تا حدودی دادو هوار کنم. با مبایلم هم خواستم تماس بگیرم که مبایلم رو هم به زور از دستم گرفتبا خشونت تمام و تهدید به دسبند زدن و استفاده از اسپری فلفل به زور ما را به کلانتری بردند با رفتار غیر اخلاقیشان باعث ترس من و دختر شدند به طوری که از ترس میلرزید برای آرام کردن او در حد 2 یا 3 جمله با او حرف زدم که مشکلی پیش نمیاد خدا با ماست! نترس. بعد دوساعت که تو کلانتری نگرمون داشتند بکی از مامورین با وحشی گری تمام منو مورد ضرب و شتم قرار داد به طوری که لباسم پاره شد و دوست بیچارم که تنها نگرانی من از بابت ایشان بود از ترس گریه میکرد تنها با این استدلال که چرا جرات کردی جلوی مامور مملکت بادوست دخترت حرف بزنی. منو به دفترش برد و گفت بیچارت میکنم الان یه حکمی مینویسم که حسابی ضرر کنی. از همون ابتدا هم به اسم رابطه ی نامشروع؟! مارو آوردن کلانتری. که پرسیدم چرا میگین رابطه ی نامشروع . پفتن که چت تلفن راه رفتن ... هر پیه شما دوتا نامشروع حساب میشه!!؟؟بعد وقتی منو با حکم پیش رییس کلانتری برای تصویب این مورد که به دادسرا فرستاده شود من با هزار خواهشو تمنا که این کارو نکنید مگه ما چیکار کردیم؟ جفتمونم تحصیل کرده منم مثلا مهندسه این مملکتم!!!قصدمون ازدواجه تو خیابون گشت گرفتتمون! دیگه با هزار دلیل و خواهش گفت که والدینمون بیان ببرنمون!!! آخه مرد 24 ساله و دختر 21 ساله رو به والدینشون خبر میدن؟؟؟ من تعجب کردم ولی گفتم هر جوری شده نجات پیدا کنیم! دیگه با تعهد والدین و خودمون از هم جدا شدیم! ماموریم که اقدام به ضرب و شتم کرده من کرده بود در پایان عذرخواهی کرد که حقت نبود اونایی رو که خوردی ولی چه فایده!!!بعد از این اتفاق من و نامزدم در حد روانی شدن پیش رفتیم که چرا بی دلیل مورد ظلم قرار گرفتیم و پدرو مادر اون میخوان شوهرش بدن چند بارم سعی کرده به خودش اسیب بزنه!!! و دچار حالات روانیه خیلی بدی شدیم هر دومون!!! من به هیچ عنوان نمیتونم کنار بیام با این موضوع که آیندمون از هم پاشیده. و میخوام پیگیریش کنم آگه قانونی در حمایت از ما وجود داشته باشه! دیگه هدفی فعلا واصه زندگیم ندارم. دارم دیوونه میشم. چون واقعا کاری نمیکردیم.خواهش میکنم راهنماییم کنید! آیا با مطالبی که در بالا توضیح داده شد من میتوانم شکایت کنم و پیگیری های لازم انجام شود؟ آیا برایم دردسر میشود؟آیا در این رابطه کسی پاسخگو هست که بخواهم شکایت کنم؟

پاسخ

سلام، سوال شما را دیدم به نظر بنده شما میتوانید علیه ماموری که شما را کتک زدند یا به شما فحاشی کردند یا ...

مشاهده پاسخ کامل


سوال

با سلام، به پیشنهاد نامزدم ، من و نامزدم تصمیم گرفتیم که سه شرط زیر را به شروط ضمن عقد اضافه کنیم حق طلاق برای من (زوجه)-اجازه ی درس خواندن در هر جایی که صلاح باشد و من بخواهم-وکالت تام برای اجازه ی خروج از کشور حال نامزد من میخواهد با توجه به اینکه حق طلاق را به من میدهد مهریه ی من را به این صورت قرار دهد که بخشی از ان که 110 سکه می باشد به صورت عنداالمطالبه و بقیش یعنی 255 تا به صورت عندالاستطاعه باشد حال سوال ما این است که ایا این کار از لحاظ قانونی درست و معتبر است و اصلا در قانون چیزی به اسم عندالمطالبه وجود دارد؟ سوال دیگر اینکه با توجه به اینکه قرار است حق طلاق به من هم داده شود اگر من بخواهم درخواست طلاق بکنم زمانی ایا همسر من موظف به پرداخت مهریه خواهد بود، لطفا در هر دو بخش عندالمطالبه و عندالاستطاعه توضیح دهید؟ سوال دیگر هم این است که با توجه به اینکه قرار است ما در خارج کشور زندگی کنیم وکالت اجازه ی خروج از کشور را چگونه باید تنظیم و ثبت کنیم که من برای خروج از کشور وقتی هم که همسرم در ایران نیست هیچ وقت به مشکلی برنخورم و در واقع این اجازه در همه جا معتبر باشد؟ ممنون

پاسخ

...

مشاهده پاسخ کامل


سوال

با سلام فراوان و عرض خسته نباشید. سوالم را به شرح ذیل مطرح می نمایم. هفته اول آذرماه 91 دامادم به من تلفن زد که با شما کاری دارم و آدرسی به من داد من به آنجا رفتم به من گفت من دخترت را طلاق داده ام . به او گفتم اگر عذر یا تقصیری داشته است چرا به من نگفته اید پاسخ داد حالا عملی انجام شده است او دیگر زن من نیست . دائی های او را خواستم همراه او به پیش یک روحانی رفتیم که مسئله از نظر شرعی چگونه است ؟ روحانی از او پرسید شما چه کلماتی را چندبار و در مقابل چه کسانی و تحت چه شرایطی گفته اید . آیا خصبانی بوده اید یا خواسته اید زنتان را بترسانید او گفت نه من هیچگونه مشکلی نداشته ام به یکی از دائی ها و مادرم و پدر زنم و چند نفر دیگر بطور مستقل از روی عقل گفته ام و احساساتی هم نبوده ام و حالا ئدر حضور شما و دو دائی ام و پدر دختر و برادرش مجددا می گویم من او را طلاق داده ام او دیگر زن من نیست . من این را جدی گفته ام و به خود زن نیز گفته ام . رو حانی گفت با این وصف تو دیگر محرم او نیستی و از هم جدا شده اید اگر اولیای زن از تد شکایتی نداشته باشند مهریه اورا بپردازی من گفتم او علاوه بر مهریه طلاهای پدری دخترم را نیز فروته و خرج خانه سازی نموده و دخترم زمینی در سطح شهر داشته او را فروخته و پولان را به شوهرش داده که زمینی مورد پسند برای او بخرد و خانه را آنجا بسازد. وضعیت اینها را نیز مشخص کنید . روحانی گفت اولیای پسر را بخواه و این مسئله را عنوان کن و بصورت ریش سفیدی مسئله را حل کنید. وقتی آنها آمدند این مسئله را به آنها گفتم اعلام کردند ما چیزی نداریم به شما بدهیم و برای خانه ای که ساخته است ما نیز مبلغی قرض به او داده ایم . از آنجایی که رسیدی برای زمین جدید از او نگرفته بودم بر حسب اعتماد آنها گفتند شما فقط به من نه میلیون و پاصد هزار تومان داده اید زمین را من بادستان خود نفروخته ام و طلا ها نیز من نفروخته ام فقط پول آنها به من رسیده است . بیشتر مردم اینجا از زمین سابق دخترم خبر دارند و این را هم می دانند زمین جدید با پولان زمین قبلی خریداری شده است و همینطور در مورد طلاجات شخصی دخترم علاوه بر مهریه مقرر شده . حال سوال این است چگونه دخترم می تواند به حقوق خود برسد. در پایان اعلام می کنم آنها دختری سه سال و نیمه هم دارند که الان با دخترم در خانه خودم زندگی می کنند. راهکار قانونی و شرعی چیست که نه اموال دخترم دست آنها باشد وئ نه اموال آنها پیش دخترم بماند به وکیل هم مراجه مرده ایم استفتاء هم گرفته ام همه را به دادگاه داده ایم هنوز خبری نشده است تمام اموال خانه متعلق به دخترم نیز در همان خانه هستند حتی باقیمانده جواهر آلات او.

پاسخ

با سلام اگر دحترتان مهریه خود را دریافت ننموده است باید از دادگاه ذی صلاح مطالبه مهریه نماید و دامادتان از نظر قانونی و شرعی محکوم به ...

مشاهده پاسخ کامل