آنچه در مورد نحوه شکایت از سرقت موبایل باید بدانید

آنچه در مورد نحوه شکایت از سرقت موبایل باید بدانیدبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی-قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از این پس، شما کاربران محترم می‌توانید مطالب حقوقی و قضایی را با زبانی ساده و به صورت کاربردی دریافت کنید و در زندگی روزمره به کار بگیرید.

نخستین و مهم‌ترین اقدامی که باید بعد از به سرقت رفتن یا مفقود شدن گوشی موبایل انجام داد، اقدام برای مسدود کردن (سوزاندن) سیم کارت موجود در گوشی است.

مرحله بعدی، طرح شکایت در دادسرا است، صاحب گوشی باید بلافاصله بعد از به سرقت رفتن گوشی و یا مفقود شدن آن، با مراجعه به دادسرای محل وقوع جرم، پیگیری موضوع را تقاضا کند.

مدارک لازم برای طرح و پیگیری شکایت در مورد سرقت یا مفقود شدن گوشی تلفن همراه:

_ اصل و دو برگ فتوکپی از فاکتور خرید گوشی.

_ اصل و دو برگ فتوکپی از شماره سریال پشت جعبه (کارتن) گوشی.

_ اصل و دو برگ فتوکپی از کارت ملی شاکی.

_ حضور شخص شاکی یا وکیل وی.

همچنین مشترکانی که کارتن گوشی خود را در دسترس ندارند، بهتر است از هم اکنون از طریق ذیل، شماره سریال گوشی خود را به دست آورده و آن را برای روز مبادا، یادداشت کنند، زیرا داشتن و ارائه این شماره برای ردیابی گوشی الزامی است.

طریق اخذ شماره سریال گوشی:
شماره گیری کلید ستاره و سپس مربع و پس از ان عدد (06) و دوباره کلید مربع.

بعد از طی مراحل اداری مربوطه، اداره مخابرات از طریق شماره سریال 15 رقمی گوشی، به پیگیری و ردیابی گوشی اقدام می‌کند.

 درهنگام خرید تلفن همراه به نکات زیر توجه داشته باشید:

- موبایل را از فروشگاه‌های معتبر که دارای پروانه کسب هستند، خریداری کنید.
- دقت کنید که گوشی موبایل حتما دارای ضمانتنامه معتبر باشد.
- هنگام خرید، حتما از فروشنده فاکتور خرید مهر شده دریافت کنید.


URL : https://www.vekalatonline.ir/articles/143524/آنچه-در-مورد-نحوه-شکایت-از-سرقت-موبایل-باید-بدانید/