نخستین کانون اصلاح و تربیت دختران در مشهد راه اندازی می شود

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی از راه‌اندازی اولین کانون اصلاح و تربیت دختران در مشهد خبر داد

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی از راه‌اندازی اولین کانون اصلاح و تربیت دختران در مشهد خبر داد.

سیدامیر مرتضوی با اشاره به اینکه دختران زیر 18 سال در زندان زنان اما جدای از بند نسوان نگهداری می‌شدند، اظهار کرد: مقدمات ایجاد این کانون فراهم شده و امید است تا یک ماه آینده کانون اصلاح و تربیت دختران در مشهد راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به کانون اصلاح و تربیت پسران با بیان اینکه در سال جاری نسبت به سال گذشته شاهد کاهش 30 درصدی در تعداد افراد این کانون بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: سال گذشته 120 نفر در این کانون نگهداری می‌شدند که این رقم در سال جاری به 80 نفر کاهش یافته و این امر حاصل فعالیت‌های پیشگیرانه در حوزه فرهنگی اجتماعی است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی درباره اقدامات فرهنگی که اخیرا در کانون اصلاح و تربیت استان انجام شده است، عنوان کرد: در نشستی که اخیرا با کانون پرورش فکری کانون کودکان و نوجوانان استان داشتیم، قرار بر این شد تا شعبه‌ای در جهت افزایش رشد معنوی و معلومات افراد در کانون اصلاح و تربیت ایجاد شود.

مرتضوی با بیان اینکه نوجوانان این کانون در بازه سنی 15 تا 18 سال قرار دارند، افزود: همچنین با آموزش و پرورش استان هماهنگی‌هایی شده تا مدرسه‌ای در محل این کانون با حضور اساتید مجرب و روحانیون برای افزایش سطح فکری نوجوانان، ایجاد شود.

وی در مورد فعالیت‌های پیشگیرانه در جامعه هدف دانشجویان تصریح کرد: کارگروهی برای معضلات آسیب‌های اجتماعی دانشجویان تعریف شده که اخیرا فعالیت خود را با دانشگاه‌های غیرانتفاعی آغاز کرده است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی اضافه کرد: در تلاشیم در قالب شورای اجتماعی محلات نیز با رابطان پیشگیری، در محلات جرم‌خیز و آسیب‌پذیر، فعالیت‌های پیشگیرانه خود را انجام دهیم.

منبع : ایسنا