ملاقات های متوقعانه پشت پرده آفت کار کارشناسان دادگستری است

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت آفتی که کار کارشناسی دادگستری را تهدید می‌کند لابی‌گری و ملاقات‌های غیرمعمول و متوقعانه پشت‌پرده است

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: آفتی که کار کارشناسی دادگستری را تهدید می‌کند لابی‌گری و ملاقات‌های غیرمعمول و متوقعانه پشت‌پرده است.

 محمدرضا عدالتخواه در مراسم تحلیف جمعی از کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمانشاه اظهار کرد: شغل کارشناسی را باید با نگرشی تکلیفی نگریست، از آن حیث که در اقامه عدل تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: تحلیف یک مراسم سمبولیک و نمادین نیست. یک حقیقت است که انسانی متعهد در برابر خدای خود پیمان می‌بندد تا جانب حق را فرو نگذارد.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه تاکید کرد: نقض سوگند از گناهان کبیره است و برای آنان وعده عذاب داده شده است.

رییس دستگاه قضایی استان کرمانشاه گفت: دستگاه قضا توقع دارد کارشناس به راستی و درستی و فارغ از اغراض شخصی اظهارنظر کند.

عدالتخواه یادآور شد: مورد بعدی توقع ما کتمان نکردن واقعیت است.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه اظهار کرد: آفت دیگری که کار کارشناسی دادگستری را تهدید می کند لابی‌گری و ملاقات‌های غیرمعمول و متوقعانه پشت پرده است.

وی انتظار دیگر دستگاه قضایی از کارشناسان را اهتمام به موارد اقتضایی برای معاینات محلی دانست و گفت: نباید کارشناس بدون بررسی دقیق فیزیکی و بدون معاینات لازم اظهارنظر کند، به‌ویژه مواردی که نیاز به حضور توأم هیات کارشناسی است.

عدالتخواه خاطرنشان کرد: کارشناس متعهد می‌تواند در خلال انجام وظیفه قانونی خود نقشی در راستای اصلاح ذات‌البین ایفا کند که پاداش اخروی را نیز از این رهگذر تحصیل کند.

منبع : ایسنا