دو محکوم ایرانی از تایلند و اوکراین به کشور منتقل شدند

مشاور وزیر و سرپرست اداره کل ارتباط با قوه قضاییه وزارت دادگستری از انتقال دو متهم ایرانی مواد مخدر از کشورهای تایلند و اوکراین در یک‌شنبه شب به کشور خبر داد

مشاور وزیر و سرپرست اداره کل ارتباط با قوه قضاییه وزارت دادگستری از انتقال دو متهم ایرانی مواد مخدر از کشورهای تایلند و اوکراین در یک‌شنبه شب به کشور خبر داد.

شاهرخ هدایتی  گفت:‌ یک مرد و یک زن ایرانی متهم به فعالیت در زمینه مواد مخدر در کشورهایی تایلند و اوکراین یک شنبه‌شب برای گذراندن ادامه دوران محکومیت‌شان به کشور منتقل شدند.

وی ادامه داد: انتقال این متهمان با همکاری وزارت دادگستری ، وزارت امور خارجه،‌اداره کل ایرانیان خارج از کشور و سفارت کشورمان در کشورهای هدف صورت گرفته است.

وی در رابطه با نوع اتهام این دو فرد گفت: نوع اتهام این دو زندانی مربوط به مواد مخدر است. همچنین در حال حاضر در کشور تایلند 170 و در کشور اوکراین سه تبعه ایرانی به دلایل مختلف در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند.

مشاور وزیر و سرپرست اداره کل ارتباط با قوه قضاییه وزارت دادگستری خاطرنشان کرد : انتقال متهمین بر اساس مبادله نیست؛ چراکه ممکن است کشوری در ایران هیچ زندانی نداشته باشد در واقع انتقال متهمین و محکومان بر اساس یک موافقت‌نامه صورت می‌گیرد.

منبع : ایسنا