ضرورت کاهش تشریفات اداری در روند آزادی زندانیان

رئیس سازمان زندان‌ها گفت باید تلاش کنیم تا تشریفات اداری در روند آزاد سازی زندانیان را کاهش دهیم

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: باید تلاش کنیم تا تشریفات اداری در روند آزاد سازی زندانیان را کاهش دهیم.

 اصغر جهانگیر در دیدار با اعضای ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و زندانیان نیازمند استان تهران گفت: تلاش برای آزاد سازی زندانیان اقدامی خداپسندانه است که ستادهای دیه از ابتدا با این چشم‌انداز مقدس شکل گرفتند.

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به رسالت معنوی ستادهای دیه گفت: هدف اصلی ستادهای دیه کمک به آزاد سازی زندانیان نیازمند و رفع مشکلات آنان است لذا میزان تحقق این هدف باید معیار اصلی ما در برنامه‌ریزی‌ها باشد.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه در ادامه گفت: ستاد دیه بر اساس مشارکت های مردم و استفاده از کمک‌های مادی و معنوی خیرین شکل گرفته است و تجربه نشان داده است که هرجا مردم حضور داشته‌اند فعالیت‌ها با موفقیت صورت گرفته است و نباید طوری عمل کنیم که خدای ناکرده از این سرمایه عظیم فاصله بگیریم.

مشاور رئیس دستگاه قضا با اشاره به اساسنامه ستاد دیه گفت: باید تلاش کنیم تا تشریفات اداری در روند آزاد سازی زندانیان را کاهش دهیم که امیدوارم در بازبینی اساسنامه تسریع در روند آزادی زندانیان نیازمند و تمرکز زدایی از فعالیتها از مرکز به سمت استان‌ها  مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه سهراب سلیمانی، مصطفی محمدی و محسن رفیق دوست اعضای هیأت مدیره ستاد دیه استان تهران گزارشی از فعالیت های این ستاد را ارائه نمودند.

منبع : خبرگزاری فارس