حاشیه‌شهرها محلی برای مصرف مواد مخدر درمان اعتیاد در شهرها جدی گرفته شود

رئیس کنگره 60 گفت متأسفانه حاشیه شهرها به محل مصرف مواد مخدر و مأمن معتادان تبدیل شده است که برای حل این موضوع یکی از راهکارها این است که درمان اعتیاد در شهرها جدی گرفته شود

رئیس کنگره 60 گفت: متأسفانه حاشیه شهرها به محل مصرف مواد مخدر و مأمن معتادان تبدیل شده است که برای حل این موضوع یکی از راهکارها این است که درمان اعتیاد در شهرها جدی گرفته شود.

حسین دژاکام در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این سوال که بیشتر مراکز ترک اعتیاد در حاشیه‌ شهرها وجود دارد آیا این اتفاق آسیب‌زا نیست اظهار داشت: اگر برای معتادان برنامه‌ریزی نکنیم، خودشان برای خودشان برنامه‌ریزی می‌کنند و این اتفاق حتماً مبارک نخواهد بود.

وی افزود: معتادی که در شهر و در کنار خانواده زندگی می‌کنند اگر سازوکار در مان را برایشان فراهم کنیم و داروی موردنیاز آنها را به موقع به آنها برسانیم دیگر شاهد این معضلات در حاشیه شهرها نخواهیم بود وگرنه ذره دره این افراد به این مناطق می‌روند.

دژاکام تصریح کرد: اگر درمان را برای این افراد در  داخل شهرها هماهنگ کنیم به حاشیه‌شهر کشیده نمی‌شوند لذا اگر در تمام حاشیه شهرها جایی که الان مکان مصرف مواد مخدر شده است با معتادان صحبت کنیم متوجه می‌شویم که بیشتر این افراد در داخل شهرها بودند و به مرور زمان به این مناطق کشیده شدند.

رئیس کنگره 60 یادآور شد:به عنوان مثال در حال حاضر برای درمان معتادان سازوکاری را در نظر گرفتند که یکی از این راهکارها شربت تریاک بود؛ لذا ما با این اطمینان معتادان به کراک و شیشه را دور هم جمع و وارد پروسه درمان اعتیاد کردیم اما مشاهده کردیم که یکدفعه قطع شد.

وی اضافه کرد: به یک کلینیک ترک اعتیاد این شربت را دادند و به برخی ندادند؛ یک بار توزیع می‌کنند و یک بار توزیع نمی‌کنند؛ یک بار می‌گویند کارحانه آن تعطیل شده است، این مشکلاتی است که برای درمان اعتیاد با آن مواجه هستیم.

دژاکام خاطرنشان کرد: آنهایی که در درمان اعتیاد دستی دارند می‌دانند که قطع و وصل‌شدن دادن این شربت به معتاد چقدر زیان دارد لذا اگر اینگونه مشکلات درمان معتاد در شهرها فراهم شود دیگر شاهد حاشیه‌نشینی معتادان نخواهیم بود.

منبع : خبرگذاری تسنیم