رئیس مرکز مطالعات اجتماعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه پیشگیری از جرم یک مسأله نرم افزاری است

رئیس مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت ‌ نگاه سخت افزار گرایانه بر مسأله پیشگیری از جرم نگاه مناسبی نیست چه آنکه پیشگیری از جرم مسأله نرم افزاری است که به صورت گسترده نیازمند فرهنگ سازی و در مرحله دوم نیازمند ترویج و تعمیق این فرهنگ در جامعه است

رئیس مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت:‌ نگاه سخت افزار گرایانه بر مسأله پیشگیری از جرم نگاه مناسبی نیست چه آنکه پیشگیری از جرم مسأله نرم افزاری است که به صورت گسترده نیازمند فرهنگ سازی و در مرحله دوم نیازمند ترویج و تعمیق این فرهنگ در جامعه است.
به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "خدادادی" رئیس مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت:‌ پیشگیری از جرم یک مسأله نرم افزاری است.

وی که در در دومین روز از چهارمین نشست شورای پیشگیری از جرم منطقه 3 کشور در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) مشهد سخن می گفت با بیان این مطلب افزود:‌ نگاه سخت افزار گرایانه بر مسأله پیشگیری از جرم نگاه مناسبی نیست چه آنکه پیشگیری از جرم مسأله نرم افزاری است که به صورت گسترده نیازمند فرهنگ سازی و در مرحله دوم نیازمند ترویج و تعمیق این فرهنگ در جامعه است.

خدادادی با اشاره به برنامه این معاونت برای سال 92 گفت:‌ این برنامه‌ها در چند سطح استانی،‌ ملی،‌ منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تدوین و به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: در این برنامه‌ها نوع نگاه معاونت مبتنی بر توانائی‌ها و استعدادهای موجود در هر منطقه و استان است.

خدادادی خاطرنشان کرد: پیشگیری از سرقت منازل،‌ پیشگیری از قاچاق مواد مخدر،‌ اجرای طرح امید و ... از جمله برنامه‌هایی است که به صورت ملی و یا منطقه‌ای و با همکاری چند استان در حال انجام است و انشاء‌ا... نتایج حاصله در سراسر کشور به مورد اجرا گذارده خواهد شد.

منبع : باشگاه خبرنگاران