هیچ فردی نمی تواند همزمان در بیش از یک شرکت به سمت مدیر عاملی انتخاب شود

مجلس شورای اسلامی به منظور رفع ایراد شورای نگهبان از طرح اصلاح ماده 241 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب کرد هیچ فردی نمی‌تواند همزمان در بیش از یک شرکت به عنوان مدیرعامل یا عضو هیأت مدیره انتخاب شود

مجلس شورای اسلامی به منظور رفع ایراد شورای نگهبان از طرح اصلاح ماده 241 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب کرد: هیچ فردی نمی‌تواند همزمان در بیش از یک شرکت به عنوان مدیرعامل یا عضو هیأت مدیره انتخاب شود.

 با توجه به ایراد شورای نگهبان از تبصره 2 طرح اصلاح ماده 241 لایحه قانونی قسمتی از قانون تجارت، مجلس شورای اسلامی این تبصره را بدین نحو اصلاح کرد که بر اساس آن هیچ فردی نمی‌تواند اصالتاً یا به نمایندگی از شخص حقوقی همزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا موسسات عمومی غیردولتی است به سمت مدیرعامل یا عضور هیأت مدیره انتخاب شود. همچنین متخلف علاوه بر استرداد وجوه دریافتی به شرکت به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور محکوم می‌شود.

این مصوبه مجلس با 135 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی که از شورای نگهبان اعاده شده بود را با توجه به اینکه دارای ابهاماتی بود مجدداً به کمیسیون آموزش و تحقیقات به عنوان کمیسیون اصلی جهت بررسی‌های بیشتر ارجاع دادند.

منبع : ایسنا