خجسته شورای نگهبان نگرانی منتفدان برجام را برطرف می کند

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت شورای نگهبان بر اساس شرع و قانون مصوبات مجلس را بررسی می‌کند، بر این اساس منتقدان طرح برجام نگران نباشند، این شورا نگرانی آنها را بر طرف خواهد کرد

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: شورای نگهبان بر اساس شرع و قانون مصوبات مجلس را بررسی می‌کند، بر این اساس منتقدان طرح برجام نگران نباشند، این شورا نگرانی آنها را بر طرف خواهد کرد.

امیر خجسته ، با اشاره به تصویب طرح اقدام متناسب و متقابل دولت دراجرای برجام، گفت: برخی در مجلس نبست به برجام و طرح مربوط به آن نگران هستند،آنها فراموش نکنند که رفع این نگرانی بر عهده شورای نگهبان است و اکنون کار وکلای مردم این است که به سمت اقتصاد مقاومتی بروند و نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام کنند.

وی همچنین با بیان اینکه دیپلماسی ایران تغییر کرده است، افزود: ایران تلاش دارد در دوره جدید با همه دنیا جز رژیم صهیونیستی و آمریکا ارتباط برقرار کند. شاهد هستیم که سرمایه گذاران دنیا نیز خواهان حضور درکشور ما و سرمایه گذاری هستند.

نماینده مردم همدان در مجلس ضمن تقدیر از افرادی که درچند ماه گذشته برجام را بررسی و به سرانجام رسانده اند، گفت: این افراد ضمن تلاش برای بررسی ابعاد برجام تلاش کردند مانع دو قطبی شدن جامعه شوند و فرمایشات رهبری را راهنما و چراغ راه خود قرار دهند.

خجسته با تاکید براینکه نمایندگان با مصوبه خود مشت محکمی بر دهان اسرائیل زدند،افزود: وکلای مردم با در نظر گرفتن مصلحت نظام پیش رفتند و مصوبه ای در خصوص شرایط و الزامات اجرای برجام تصویب کردند. اگر با وحدت و همدلی پیش برویم هیچ نگرانی نخواهیم داشت و اگر در برجام خط قرمز رعایت شود نیازی به واکنش نشان دادن نیست. با این حال اگر گروه 1+5 به تعهدات خود عمل نکند، قطعا با عکس العمل ایران مواجه خواهند شد.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس خاطرنشان کرد : نمایندگان نگران طرح برجام نباشند، شورای نگهبان بدون هیچ مصلحت‌اندیشی و براساس شرع و قانون مصوبات مجلس را بررسی می کند.

منبع : ایسنا