اطلاعیه شماره 3 آزمون قضاوت ، ملک قبولی و ظرفیت پذیرش

اطلاعیه شماره 3 آزمون قضاوت از سوی معاونت منابع انسانی قوه قضاییه صادر شد

اطلاعیه شماره 3 آزمون قضاوت از سوی معاونت منابع انسانی قوه قضاییه صادر شد.

 به اطلاع تمامی داوطلبان ثبت نام در آزمون قضاوت می رساند، نظر به برخی از سئوالات مطرح شده متقاضیان اطلاعیه شماره 3 آزمون قضاوت به شرح ذیل صادر می‌شود:

ملاک قبولی در آزمون قضاوت در سال 1394

تمامی داوطلبانی که در هر مرحله از آزمون موفق به کسب نصاب قبولی شوند، به مراحل بعدی راه می یابند و در نهایت داوطلبانی که در مرحله مصاحبه علمی امتیاز لازم را کسب نمایند، برای انجام مراحل بعد به اداره کل گزینش معرفی خواهند شد. بنابراین تنها محدودیت، کسب نصاب قبولی در هر مرحله از روند پذیرش می باشد.

ظرفیت استان ها برای پذیرش

در تمامی استان ها به کادر قضایی نیاز می باشد. لذا داوطلبانی که مراحل جذب، گزینش و کارآموزی قضایی را با موفقیت پشت سر می گذارند؛ بر اساس مجموع امتیازات علمی گزینش و آموزش (وضعیت کارآموزی قضایی) و متناسب با نیازمندی های حوزه های قضایی سطح کشور مشغول به خدمت خواهند شد. بنابراین تاکید می گردد اعلام اولویت های سه گانه برای محل خدمت از سوی داوطلبان در تقاضانامه ثبت نامی صرفاً بر مبنای علاقمندی بوده و تاثیری در قبولی یا عدم قبولی ایشان در مراحل مختلف آزمون ندارد. بدیهی است برای تقسیم و بکارگیری داوطلبان پذیرفته شده در حوزه های قضایی سطح کشور علاوه بر عوامل پیش گفته علاقمندی های داوطلبان به ترتیب اولویتی که اعلام شده مورد عنایت قرار می گیرد. همچنین برای بانوان محل اقامت پدر یا همسر نیز از عوامل موثر در موضوع خواهد بود.

حذف نام استان های تهران، قم و البرز از لیست اولویت ها به دلیل پر متقاضی بودن این حوزه ها می باشد تا داوطلبان بتوانند اولویت های بیشتری را به عنوان علاقمندی برای محل خدمت اعلام نمایند. این امر به معنی عدم بکارگیری افراد در حوزه های مذکور نمی باشد.

هزینه ثبت نام در آزمون قضاوت

هزینه ثبت نام در آزمون قضاوت سال 1394 بر اساس ارزش خدمات ارائه شده مبلغ 000/ 750 ریال تعیین و اعلام گردیده است که توسط سازمان سنجش دریافت می شود. در واقع مبلغ اعلامی ما به ازاء خدماتی است که داوطلبان در مراحل مختلف آزمون از آن بهره مند خواهند شد.

شرط اختصاصی لازم برای ثبت نام

شرط اختصاصی لازم برای ثبت نام در آزمون قضاوت دارا بودن یکی از مدارک تحصیلی مذکور در بندهای قسمت (ب) اطلاعیه است. لذا داوطلبانی که دارای یکی از مدارک اعلامی باشند، تصویر آن را در تقاضانامه ثبت نامی بارگذاری می نمایند. اما داوطلبانی که موفق به گذراندن تمامی واحدهای درسی در مقطع کارشناسی یا سطح (2) حوزوی شده اند اما تا کنون موفق به اخذ مدرک نشده اند، می توانند با ارائه گواهی موقت فراغت از تحصیل و یا هر مدرک معتبر دیگری که دال بر اتمام تحصیلات باشد، از جمله نامه معرفی به نظام وظیفه ثبت نام نمایند و تصویر همان مدرک را در قسمت مربوطه بارگذاری نمایند. لازم بذکر است برای شرکت در آزمون، معدل شرط نیست و دارا بودن یکی از مدارک تحصیلی مورد اشاره کافی است.

منبع : ایسنا