با حداقل امکانات در مسیر اجرای قانون آیین دادرسی کیفری گام برداشته ایم

رییس دادگستری استان تهران گفت علیرغم کمبود شدید پرسنل قضایی و با حداقل منابع انسانی و مالی و مقدورات ممکن، در مسیر اجرای قانون آیین دادرسی کیفری گام برداشته‌ایم

رییس دادگستری استان تهران گفت: علیرغم کمبود شدید پرسنل قضایی و با حداقل منابع انسانی و مالی و مقدورات ممکن، در مسیر اجرای قانون آیین دادرسی کیفری گام برداشته‌ایم.

غلامحسین اسماعیلی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بویژه سالروز ولادت باسعادت قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم (ارواح العالمین له الفداء) و با درود و صلوات به روح پاک و مطهر امام راحل (ره) و آرزوی سلامتی و طول عمر با برکت برای مقام معظم رهبری (حفظه ا... تعالی) اظهار کرد: در جهت اجرایی شدن قانون جدید آیین دادرسی کیفری از ابتدای تیرماه سال جاری، فعالیت‌های گسترده‌ای در دادگستری استان تهران صورت گرفته و با برگزاری جلسات متعدد شورای برنامه‌ریزی، مقدمات این امر مهم فراهم شده است و امیدواریم با مساعدت‌های مسئولان ستاد قوه قضائیه در این رابطه به عنوان الگو در کشور عمل کنیم.

وی افزود: علیرغم کمبود شدید پرسنل قضایی و با حداقل منابع انسانی و مالی و مقدورات ممکن، در این مسیر گام برداشته‌ایم. ضمن اینکه گستردگی حوزه قضایی در دادگستری استان تهران اساساً بر کسی پوشیده نیست.

در ادامه نشست مطابق با دستور کار تنظیمی جلسه درباره ابهامات موجود در نحوه اجرای احکام قطعی مراجع قضایی علیه دستگاه‌های اجرایی، مطابق با بند ج ماده 24 قانون الحاقی، برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، مباحث مختلف حقوقی مطرح شد و در نهایت پس از جمع‌بندی مطالب توسط رئیس کل دادگستری استان تهران و رای‌گیری از اعضا، نظر غالب در این زمینه حاصل و مقرر شد مراتب به نحو مقتضی و از باب مشورت به کلیه حوزه‌های قضایی در سطح استان ابلاغ شود.

ضمناً در این نشست، علی شجاعی که قبلاً به عنوان معاون قضایی رئیس کل دادگاه های تهران انجام وظیفه می‌کرد به عنوان معاون آمار و فن آوری دادگستری تهران معرفی و از خدمات ارزشمند بابک رزم‌ساز تقدیر به‌عمل آمد.

منبع : ایسنا